Ефективне використання соціальних мереж під час пандемії

16.12.20

В умовах пандемії компанії, які надають професійні послуги, показали, що вони можуть адаптуватися – як правило, з великою швидкістю – до умов, в яких ми зараз працюємо. Другий локдаун означає, що нам всім знову доведеться вжити заходів для дотримання нових обмежень, проте деякі питання залишаються: що необхідно зробити для того, щоб вийти без втрат із кризи. Розповідаю на прикладі досвіду Юридичної групи LCF.

Багато в чому це залежить від репутації. Нас будуть судити по тому, як ми поводились в цей тривожний час. Клієнти й співробітники очікують, що фірми будуть керуватися своїми цінностями та покажуть, що вони допомагають, а не користуються ситуацією.

Звичайно, не секрет, що багато фірм тепер покладаються на соціальні мережі, щоб донести своє повідомлення. Отже, які повідомлення вони повинні там розміщувати?

Недепресивна комунікація

Платформи соціальних мереж є швидкозростаючою частиною набору маркетингових інструментів юридичної фірми. Їх використання вимагає чуйності та розважливості, які засновані на точному розумінні діючої та потенційної аудиторії як на місцевому, так і на глобальному рівні.

Соціальні мережі стали дійсно важливі під час кризи, що виникла через пандемію COVID-19. Подалі від інших сфер у юристів і представників преси з’явилася можливість набагато швидше дістатися до ключових питань і деталей. Зараз життєво важливо, щоб бренди переглянули свої соціальні стратегії та змінили свої повідомлення, щоб уникнути посилення паніки. Також необхідно брати до уваги обставини, в яких знаходиться ваша аудиторія, будь то робота з дому, звільнення, догляд за дітьми або, що більш трагічно, боротьба з хворобою або навіть смерть близьких через COVID-19.

При перегляді кожної частини контенту ми склали список речей, які слід враховувати, аби переконатися, що ваші повідомлення будуть корисними і не зашкодять вашому бренду.

  • Контент не повинен сприяти виникненню паніки або викликати це почуття (наприклад, через надмірно лякаючі новин або цитування статистичних даних).
  • Розгляньте образи – чи показують вони ризиковану поведінку (наприклад, групи людей тримаються разом, тримаються за руки, торкаються обличчя)?
  • Чи додає ваш контент цінність під час кризи?
  • Ретельно перевіряйте інформацію про бренди, з якими комунікуєте в публічному просторі.

Щоб бути чуйним у важку хвилину, найкраще змістити фокус вашої стратегії. Зазвичай юридичні фірми використовують соціальні мережі, включаючи рекламу заходів, виділення секторів фірми, демонстрацію досвіду партнерів та святкування перемог в нагородах і в рейтингах. Було б розумно скоротити ці теми і змінити процентне співвідношення вашого контенту, щоб зосередитися на повідомленнях про благополуччя і безпеки.

Вони можуть включати:

  • Показувати, як фірма підтримує персонал / команду, яка працює з дому або у вимушеній відпустці.
  • Позитивні послання та ефективне лідерство від керівників юридичних фірм – важливо, щоб ці люди стали більш помітними зараз, щоб зменшити занепокоєння.
  • Пояснення того, як криза вплине на різні сектори, наприклад, за спеціалізацією фірми, і які кроки можуть зробити ці сектори.
  • Демонстрація клієнтам того, як ви плануєте виходити з кризи.

Важливо пам’ятати: у людей довга пам’ять, і, якщо в цей час ви зіткнетеся з поганою репутацією – спекулянтом або опортуністом – імідж вашого бренду буде продовжувати страждати ще довго після закінчення кризи.

Замість цього зосередьтеся на таких моментах:

  • корпоративна соціальна відповідальність (КСВ);
  • обмін корисною інформацією. Ніяких страждань! Будь то ваш власний контент або сторонній контент з авторитетних джерел, переконайтеся, що повідомлення є позитивним і корисним для вашої аудиторії;
  • пов’язуванні вашого бренду з добрими справами. Наприклад, якщо компанія робить пожертву на благодійність, купує товари для медичного персоналу, допомагає літнім людям, забезпечуючи походи по магазинах за предметами першої необхідності, – все це гарні типи контенту, яким можна поділитися;
  • надання безкоштовного контенту. Якщо у вас є платний контент, ви можете провести швидку аудиторську перевірку, щоб побачити, чи може він бути корисним для людей, які працюють віддалено, щоб допомогти в їх навчанні й розвитку або підвищення кваліфікації. Якщо це так, подумайте про те, щоб протягом цього часу зробити частину свого платного контенту безкоштовним.

Останнє називається «соціальним прислуховуванням», а це, як відомо, важливо для забезпечення актуальності вашого бренду і дозволить вам відслідковувати актуальні теми.

Всі ми знаємо, що для бренду надзвичайно важливо бути помітним у каналах, які часто відвідують ваші клієнти і потенційні клієнти, тому, подобається вам це чи ні, соціальні мережі повинні бути частиною будь-якої інтегрованої комунікаційної стратегії для досягнення вашої цільової аудиторії.

При правильному використанні соціальні мережі дають бренду можливість продемонструвати свою індивідуальність, цінності та досвід. Думайте про це як про можливість показати досвід роботи з вами клієнта, зокрема, всі аспекти вашого бренду, які роблять його унікальним на ринку.

Численні дослідження ринку показують, що кроки до прийняття рішення про покупку в даний час в основному проводяться в інтернеті до того, як потенційний клієнт безпосередньо вступає в контакт з бізнесом, тому вже недостатньо просто мати веб-сайт, щоб продемонструвати ваш досвід. Коли справа доходить до стадії дослідження, соціальні мережі дають ще одну точку дотику, пропонуючи не тільки вашу точку зору, але і точку зору попередніх клієнтів, колег по бізнесу і преси. Тому, коли ви отримуєте позитивну реакцію на свої публікації в соціальних мережах, як коментарі, лайки та репости, це може виступати в якості додаткового рівня довіри, який статична сторінка веб-сайту просто не може забезпечити.

Отже, прописую короткий контрольний список того, чого не можна в 2021 році:

  • Не жартуйте – кілька фірм намагалися, і вийшло погано.
  • Не здавайтеся опортуністами або спекулянтами. Давайте з’ясуємо: це не «маркетингова можливість», на якій можна заробити.
  • Не соромтеся поведінки інших – люди втомилися, стривожені і приголомшені цим новим світом. Будьте добрими, коли бачите помилки.
  • Не діліться фейковими новинами або інформацією, отриманою з будь-яких джерел, крім авторитетних.
  • Не применшуйте і не висміюйте ситуацію – вона серйозна і лякає. Ми можемо зробити все можливе, щоб знайти солідарність з новою нормою життя, і цілком можуть з’явитися кращі речі, але робити вигляд, що це не криза, не сподобається вашій аудиторії.

Соціальні мережі – це наше вікно в світ. І це правило було основоположним для нас в LCF завжди, але посилило ефект востократ за цей рік. Все, що є присутнім у нас в комунікації, відображає наші основні цінності та демонструє, що ми стійкі, але людяні і дуже відкриті для бізнесу клієнта.

Тому, з огляду на безліч змін, які ми всі переживаємо, важливо продовжувати адаптувати й розвивати методи роботи із соціальними мережами, щоб залишатися в гармонії з нашими клієнтами, захищати й просувати бренди, а також використовувати цей час для розвитку наших відносин і довіри. Саме в такі моменти важливо залишатися на зв’язку і думати про те, як ваше повідомлення буде донесено до цільової аудиторії. Адже немає заміни розмови про потреби, але ефективне використання соціальних мереж може позитивно змінити сприйняття і підвищити лояльність до бренду.

Анастасія Жуліна, директор з маркетингу та PR, спеціально для видання «Юридична практика»